Wednesday 29 December 2010

Šta sam naučila u 2010.


Bože, kako vreme leti....noćas, ne mogavši da spavam, jer je malena kašljala i šmrkćala svojim malim nosićem, počeh da računam (da, sramota me je) koliko je tačno stara. Kada sam došla do "22. meseca" blago mi se zavrtelo u glavi, onako ležeći i zureći u mrak, osetih kako mi je srce jače počelo da lupa, valjda od saznanja da vreme zaista juri, da ne možemo uticati na njega, da je malena već pravo dete i da eto, ulazim u novu godinu i dalje puna nade da će biti lepša, kreativnija, srećnija i zdravija od ove od koje se opraštam.
2010. godina je bila jedna od onih kada sam doživela nekoliko "prosvetljenja", mada ta reč zvuči previše mistično i religiozno. Mislim da je pravi opis ove godine sledeći:" još jedan korak ka zrelosti i samospoznaji". I zaista, zar u tome nije suština? Naš zadatak je da upoznajemo sebe i postanemo najbolja verzija nas samih.

Godina je bila puna ličnih istina i mudrosti do kojih sam došla kako samoispitivanjem tako i uz pomoć drugih ljudi i načina pomoću kojih se uči i saznaje:

~ Ne moram se više "izvinjavati" zbog svojih verovanja, shvatanja, načina života, ukusa, želja i donešenih odluka.

~ Biti iskrena prema sebi samoj je najteže, ali je sigurni način da postaneš osoba koja želiš biti.

~ To si što si. Menjati sebe da bi se dopala drugima je licemerje i svako foliranje i neiskrenost u rečima, delima i mislima drugi detektuju, osete i znaju kada imaju posla sa autentičnom ličnošću.

~ Moje pisanje ne sme biti ulepšavano i doterivano. Onaj ko ume da svoje misli "stavi na papir" dužan je da to čini sa maksimalnom dozom "ličnoga", jer jedino tako može taknuti duše drugih, to je jedini način pomoći drugima i omogućiti im da se poistovete.

~ Vrlo često ono što nam donosi veliko zadovoljstvo ne donosi veliki, a ponekad i nikakav prihod.

~ Ne treba imati velika očekivanja od drugih. Ljudi se uglavnom ne menjaju i sigurno to neće učiniti zbog tebe.

~ Ulaskom u određene godine i sticanjem određene životne uloge (npr. materinstva) ne znači da automatski moraš da menjaš sebe da bi se uklopila u određenu ulogu ili uzrast. Ako u duši još uvek imaš 18 godina, najbolje je da ta mladost pršti iz tebe, nego gušiti je standardizovanim i ukalupljenim ponašanjem.

~ Svaki pokušaj da postaneš nešto što nisi će se završiti....neslavno.

~ Od dece možeš naučiti mnogo više nego od odraslih. Najveća mudrost i lepota se krije u čistoj, dečijoj duši neiskvarenoj željama, strastima, medijima, veštačkim potrebama.

~ U životu ti treba mnogo manje od onoga što imaš i onoga što misliš da ti je potrebno.

~ Stvari su to što jesu....stvari; hladne, bezdušne i beskorisne.

~ Sreća nije nešto što vam šalje svemir ili neka druga velika sila. Ona je u tebi. Ako rešiš da budeš srećna danas, naći ćeš je u malim stvarima, a kada naučiš da uživaš u njima, spoznaćeš je. Mnogo si srećnija nego što u suštini misliš. Dobro razmisli.

~ Živi i pusti druge da žive.

~ Niko ti ništa ne duguje.

~ Jednostavnost je zakon.

~ Televizija je automatizovano sanjarenje, izvor gluposti i ubica kreativnosti.


~ Ne pravi velike planove, velika je verovatnoća da će se izjaloviti. U to sam se uverila ovih dana.

~ Srodnu dušu i prijateljstva možeš pronaći u osobama za koje si se najmanja nadala i vrlo često možeš biti hiljadama kilometara daleko od njih.

~ Slušaj intuiciju.

~ Život svakodnevo šalje razne znake i putokaze putem drugih ljudi, filmova, knjiga, muzike, blogova, umetnosti, fotografije, susreta, razgovora. Ako naučiš da čitaš te znake, shvatićeš da nisu slučajni i da su poslati namerno da pričaju sa tvojom dušom i da usmere tok misli, interesovanja i način na koji biraš da funkcionišeš.

Najveća lična istina do koje sam došla ove, 2010. godine je to da...mi smetaju i ne prijaju mlečni proizvodi....hahahaha, kladim se da ste očekivali nešto duboko filozofski i veoma mudro. Činjenica da sam to shvatila posle "samo" 34 godine života dokazuje da se neke istine ne saznaju ni brzo niti lako, ma koliko one bile očigledne. Možda jednostavno time život hoće da nam stavi do znanja da samospoznaja traje tokom celog života, ne samo 2010. godine ili one koja nam predstoji. Nadam se da će krajem 2011. godine ovakav post na blogu biti još duži, sa značajnijim stavkama i ličnim mudrostima. Samo da je zdravlja i dobre volje podeliti ih sa vama.

3 comments:

  1. Tako lepo i jednostavno,a tako teško za dostići.

    ReplyDelete
  2. Ne mogu vjerovati da sam tek sada naišla na ovaj blog!
    Čitam i uživam :)
    Hvala ti što ga pišeš!

    ReplyDelete
  3. moj muž je brižan i pun ljubavi, ali oko 6 mjeseci je udaljen od mene i djece, više ne brine za naše dobro i jedva spava kod kuće, molila sam ga nekoliko puta, ali sve moje molbe padaju na gluhe uši da budemo iskreni prijatelji, tih 6 mjeseci je za mene bio pravi pakao. Razgovarala sam o svom problemu s prijateljicom, rekla mi je o ovom sjajnom liječniku za čarolije po imenu dr. AJAYI koji je pomogao njenoj sestrični u braku. Bila sam skeptična, ali odlučila sam pokušati, objasnila sam sve što se događa u mojoj obitelji dr. AJAYI i on je rekao da obavim neke stvari kod kuće, slijedila sam sve njegove upute i na moje najveće iznenađenje muž je treći dan došao kući, rekavši da ne zna što ga je spopalo da mu je žao zbog onoga kroz što je doživio mene i djecu , sad ponovno živimo kao obitelj. ako vam je potrebna pomoć u vašem bračnom domu, obratite se na e-mail:drajayi1990@gmail.com ili Whatsapp / Viber broj: +2347084887094 Vi dolazimo da mi se zahvalite, to je obećanje

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails