Tuesday 13 December 2011

Ne čekajte da vam se desi magija- stvorite je sami!

Grad je sav u svetlosti i ukrasima. Izlozi su šareni i primamljivi, iz poslastičara se širi miris grčkih krofnica, snežnih gurabija i medenjaka. Balkoni i prozori svetlucaju, trepkaju i vesele se. Sve je spremno, sem nas, ljudi. Idem ulicom i svi pričaju o istoj stvari: kriza, skupoća, smanjenje plata, psuje se vlada, Papandreu, ovaj i onaj. "Lopovi! Prevaranti! Na kolac!". Toliko negativnosti...
Ah, ta sekiracija. Od nje se ne spava, od nje se ne jede (u mom slučaju je obrnuto), a najgore od svega je to što te sprečava da uživaš u lepim stvarima.
Razmišljala sam. Ne znam ni sama koliko puta mi se desilo da trošim svoju energiju na situacije na koje ne mogu uticati i da dragoceno vreme bacim na sekiraciju kada sam umesto toga mogla provesti lepe trenutke. U većini slučajeva moja preterana briga bude uzaludna, jer se uvek stvari nekako srede, nađeš snagu, neko ti pomogne, pronađeš rešenje, a ono što mi ostaje je duboko kajanje što sam izgubila šansu da mi bude lepo. To me strašno rastuži, a najgore od svega je to što se prepustim brizi umesto da dam sve od sebe ne bi li mojoj deci stvorila nezaboravne uspomene. U suštini, stalna zabrinutost i namrgođenost prave od nas prave sebičnjake, zar ne? Jeste, život nije sladak, nikoga ne mazi, ali zar zaista to treba da nas spreči u tome da stvorimo malo praznične magije u našem domu za naše mališane, za prijatelje, za ljude koje volimo, za nas same?
Rešila sam, donela sam odluku! Uživaću u predstojećim danima!Ulepšaću život svima oko mene! Sekiraciju ostavljam za vreme posle praznika... kao moderna Skarlet O'Hara...Evo nekoliko stvari kojima želim da vas uvedem u praznično raspoloženje. Ovaj post je posvećen onima koji još uvek nisu osetili čarobnost predstojećih dana, za one koji kao i ja brinu, koji su usamljeni, možda pomalo tužni. Takođe, neka ovo bude i jedan podsetnik, inspiracija onima koji nevoljno učestvuju u pripremama,onima koji po svaku cene žele da izbegnu prazničnu gungulu, onima koji su pomalo cinični, razočarani i mrzovoljni. Bila sam jedna od takvih, ali rešila sam, odlučeno je! Umesto da brinem ja ću:

~ Ukrasiti jelku. ~



~Postaviti svetiljke na balkonu (ovo na fotki je tako slatko). ~



~ Napraviti božićne čestitke. Za baku i deku, učiteljicu, za sve one koje želimo da obradujemo. Malo lepka, ukrasnog papira, crtanja i bojenja. ~




~ Piti nešto toplo uz svetlost jelke. ~



~ Gledati lagane, praznične filmove. ~



~ Uživati u božanstvenosti Najdželi Loson sa nadom da će malo njene zlatne prašine pasti i na mene...na moj život. Uvek me inspiriše. ✔~



~ Kupovati sitnice kojima ću darovati ljude koji su mi dragi. Vidite, ja sam mišljenja da je lepše kupiti što više poklona koji nisu skupi i time iznenaditi i usrećiti što više ljudi. Najlepše od svega je to što neki od njih to i ne očekuju. Njihov izraz lica je neprocenljiv.~


~ U vreme praznika, volim da punim kuću đakonijama, da se nađu, kako za posluženje tako i za grickanje uz neku lepu knjigu ili praznični film: urme, suve smokve i šljive, ušećereni badem, medenjaci, čokoladice, pomorandže, klementine.~



~ Služiti kuvano vino. Mmmmmm, ništa ne greje kao cimetom zamirisano i zaslađeno toplo vino. Raspoloženje drastično skoči. Svaki put! Slažete se? Evo jednog recepta koji je malo drugačiji od klasičnog, ali je veoma dobar.~


1 flaša crnog vina
60 ml (4 supenih kašika) tamnog ruma

125 ml Earl Grey čaja (može i bez, no problem)

1 pomorandža isečena na četvrtine i na svakoj od njih ubosti po jedan karanfilić

2 štapića cimeta

1 zvezda anisa (do sada nisam uspela da nađem, pa uvek ovaj sastojak preskočim)

1 kašika žutog šećera (ja stavim više, po ukusu)
1 kašika meda
Staviti sve sastojke u šerpu, zagrejte ih. Čim krene da ključa, smanjiti vatru i na što tišoj vatri pustiti mešavinu da se održava toplom. Promešati ne bi li se istopio šećer. Nikako ne sme vino da vrije da ne bi ispario sav alkohol i nestala ona divna aromatičnost vina.
(iz kuvara "How to be a domestic goddess", Nigella Lawson)

Ne čekajte magiju da vam se desi. Stvorite je sami. Srećni praznici!

(photos from pinterest)

2 comments:

  1. Zelim da se zahvalim zeni dami i kraljici koja mi uspesno vratila porodicu evo broja sada sam veoma srecna i zadovoljna zena obrat te joj se ja sam joj veciti duznik vratila mi volju za zivot...evo broja +381611031296 viber wcp i poziv

    ReplyDelete
  2. Renata je zena koja je mnogo uspesna,zivi skromnim zivotom ali sa svojim sposobnostima mogla bi i bolje
    Ne zeli da se oglasava niti da se siri prica o njoj
    Ali ja zelim da joj pomognem kao sto je ona meni
    Ima 60 godina, rodjena je polu mrtva ali ko zna zasto je to dobro
    Sada ima dar koji bi svako pozeleo da ima
    Svaki problem koji je neresiv ona resi .
    Nisam verovala , kao ni vi mozda dok citate ovo
    Ali samo treba da se uverite
    Imala sam tezak zivot , ali to sad nije ni bitno
    Samo zelim da kazem i da se na ovaj nacin obratim svima
    Ljudi, stvarni je uspesno
    Mozete doci do nje i licno ali evo vam kontakt preko vibera i vacapa
    +385923813830

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails