Wednesday 28 November 2012

Spanakorizo (spanać sa pirinčem)

Kao što sam ranije obećala, evo recepta za jedno posno, zdravo i ukusno jelo koje moja deca obožavaju. Spanać nije naročito omiljen među decom, ali moram da priznam da sam veoma srećna što ga moja  rado jedu.
Pijaca se u subotu sva zelenila od spanaća. Nije mi jasno otkud zeleniš praktično usred zime, ali nije ni bitno. Svi su ga kupovali, a nisam ni ja uspela da odolim. Ukoliko želite da probate ovaj recept možete slobodno izostaviti mladi luk i koristiti običan kao i mirođiju ukoliko je ne volite. Takođe, zamrznuti spanać je podjednako dobar.  Ja često spremam ovo jelo bez  mirođije, jer nije baš nešto omiljena kod mojih ukućana. U kuvanju ne treba strogo pratiti recept, to je poznato, već se uvek treba uzdati u svoj ukus i intuiciju. Ja umem da ponekad stavim i sušenu mentu u spanakorizo, sve zavisi od toga"kako mi dođe". Takođe, umesto mladog luka možete koristiti i praziluk. Kod ovog jela, kao i kod svih jela ovakve vrste kombinacije su neograničene. Zaista, nemate čega da sa plašite.
Recept je iz knjige "Grčka kuhinja" Vefe Aleksijadu:


Spanakorizo
 1.5 kg očišćenog i opranog svežeg spanaća
1 šolja maslinovog ulja (poznato je da Vefa Aleksijadu koristi mnooooogo ulja u kuvanju, ja uvek stavljam manje, jer ma koliko zdravo, maslinovo ulje u velikim količinama goji)
1 manji crni luk veoma sitno naseckan
5 struka mladog crnog luka
1/4 šolje naseckane sveže mirođije (obavezno koristite samo svežu mirođiju)
1 šolja gustog soka od paradajza (tipa Tomatino ili Tomatelo u tetrapaku)
malo tople vode
so, biber
1/3 šolje pirinča (nikako bazmati ili onaj brzinski Uncle Ben's, već onaj za pilafe i rižoto)

Naseckajte spanać i ubacite ga u kipuću vodu da se prokuva jedno par minuta. Izvadite ga i ocedite.
U dublju šerpu zagrejte ulje, dodajte luk, mladi luk, malo soli i pržite na ulju dok ne omekšaju. Dodajte spanać i mirođiju, so i biber. Recept kaže da se u ovom stadijumu dodaje i sok od paradajza, međutim ja sam primetila da kiselina iz paradajza sprečava pirinač da se skuva, pa zato dodam umesto paradajza vrelu vodu, zatim dodam pirinač i ostavim ga da se skuva zajedno sa spanaćem. Pred kraj, kada je pirinač skoro skuvan, dodam sok od paradajza i ostavim da ispari višak tečnosti. Dodajte još soli i bibera po želji. Iako je paradajz kiseo mi u jelo dodamo i malo sveže ceđenog soka od limuna. To je neka grčka opsesija- svuda se stavlja limun!
Ovo jelo možete spremiti i malo drugačije, tj. bez soka od paradajza- dodajte vrelu vodu u spanać i luk, dodajte pirinač u kuvajte. Kada bude gotovo nacedite dosta soka od limuna i voilà!
Jelo je služi toplo i ohlađeno uz feta sir, kiselo mleko (ukoliko ne postite) i crne masline.

Prijatno!!!!!

(fotka pinterest)

7 comments:

  1. mmmmm, mljac spanać! volim ga (na sreću i ukućani, a posebno deca ;) ) u svim varijantama.
    ovde već vidim da neću koristiti pirinač nego bulgur ili proso, sasvim sam sigurna - tako mi nekako miriše :)
    hvala za recept i ideju.

    ReplyDelete
  2. E, baš ti je ideja sjajna! Bulgur!!!! Inače, ubih se tražeći kinoa, ali nema te žitarice u ovom našem selišu! Baš me čudi. Moraću da je naručim preko neta.
    Nema na čemu, Olja, javi kako je ispalo kada budeš pravila.

    ReplyDelete
  3. Hvala za recept,Dora! Nadam se da ce biti jos posnih recepata tokom posta! Probala sam,inace, bozanstveni puding od cokolade,brzi posni cokoladni kolac, granolu...Bas su ti dobri recepti!

    ReplyDelete
  4. Baš mi je drago!!!!! Planiram da u toku posta redovno stavljam recepte. Uuuuuh, onaj puding je stvarno doooooobar, pa ne bih ga ja podelila sa vama da nije. Kiss veliki i hvala !

    ReplyDelete
  5. Puding je stvarno bozanstven...Pisi nam. Radujem se unapred!

    ReplyDelete
  6. Hvala puno,puno na receptu,isprobaću prvom prilikom.

    ReplyDelete
  7. Imam vec 4 grcka kuvara, zato sto obozavam njihovu kuhinju, cak imam i jedan na grckom,odlican je ali su mi samo slike od koristi zato sto ne umem da prevedem..nezavisno od toga, spanakorizo je moje omiljeno jelo kao i sarmice od vinovog lista, a veceras pravim slatku pitu bugaca,mozda nisam napisala bas kako treba ali sam sto posto sigurna da znas o cemu se radi.Pasulj koji si nam objavila je fenomenalan vec nekoliko puta pravljen i odusevljeni smo.Nasatavi sa receptima, odlicno to radis!Pozdrav!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails