Friday 27 June 2014

Rustična lazanja od hleba, plavog patlidžana i spanaća (posno, vegan, vegetarijansko)

Ovaj recept merkam već mesecima. Otkad sam ga spazila negde na internetu poželela sam da ga probam. Naravno, nisam mogla izabrati gori dan za njega. Juče je temperatura bila izuzetno visoka (oko 36 stepeni C), a ja baš tada rešila da uključim rernu i provedem dva sata u kuhinji. Međutim, moram reći da je vredelo. Svi u kući smo se složili da je ovo jedno od najukusnijih jela od povrća koje smo ikada probali, a od mlađe kćeri sam dobila unapređenje u "mamu koja najbolje kuva na svetu". Verujte mi, s obzirom da je veliki mesožder, to se od nje retko može čuti kada je u pitanju povrće. Ovo jelo je apsolutno divno, tako puno ukusa i boja, sa neodoljivim mirisima mediterana i leta. Ako već niste, insistiram na tome da počnete da koristite sveži bosiljak u kuvanju, on ovom jelu daje nezamenljiv ukus.


Za ovu lazanju vam nisu potrebne testenine, već hleb, ako je moguće jedno dan-dva star. Tu je i plavi patlidžan, ljubičanstveni kralj leta, spanać, beli luk i paradajz iz konzerve iseckan na komadiće. Ukoliko ne možete naći takav paradajz, koristite svež koji ćete prethodno oljuštiti i iseckati.


Zbog ovoga jela dođe mi da nikada ponovo ne poželim meso. Sastojci su jednostavni, ali istina je da priprema ovog jela oduzima malo više vremena. Preporučujem da ga spremite vikendom i da natenane uživate u njemu sa svojom porodicom. Ja sam za nas četvoro spremila ovo jelo sa upola manje sastojaka, međutim, vrlo brzo sam shvatila da je to velika greška-nije bilo repetea. Nažalost.

_________________________________________________________________________________

Rustična lazanja od hleba, plavog patlidžana i spanaća

Dobija se: 12 porcija  Priprema: 1 sat Kuvanje: 40 minuta


Sastojci:

5 kašika maslinovog ulja + 1/4 šolje ulja za pečenje patlidžana
8-10 čena belog luka sitno seckanog
2 konzerve (2 x 825 ml)  ljuštenog i seckanog paradajza ili ako koristite svež paradajz biće vam potrebno oko 12 paradajza koje ćete oljuštiti i iseckati
sveži bosiljak
2 kašičice soli
biber
4 kašičice italijanskog začina (mešavina suvog origana, bosiljka, majčine dušice, ruzmarina i žalfije)
2 oljuštena plava patlidžana sečena na kriške debljine 1 cm
1 kilogram svežeg spanaća, opran i secakn
12 parčeta dan-dva starog hleba (ne koristite hleb za tost)
1/2 šolje prezli
2 sveža paradajza sečena na vrlo tanke kriške
1/3 šolje svežeg bosiljka
balsamiko sirće (po želji)

Priprema:


Zagrejte rernu na 200 stepeni C.
Zagrejte 3 kašike maslinovog ulja i na njemu pržite 3 čena belog luka jedno 2-3 minuta stalno mešajući da ne izgori. Dodajte paradajz, so, italijanski začin, malo šećera i kuvajte na tihoj vatri poklopljeno oko 20-ak minuta. Kada sos bude gotovo dodajte mu nekoliko listića svežeg bosiljka.

U velikom plehu (preporučujem da ga obložite papirom za pečenje) naređajte patlidžan, prelijte ga 1/4 šolje maslinovog ulja, posolite i pobiberite. Pecite patlidžan u rerni oko 20-30 minuta dok ne omekša i dobije braonkastu boju na ivicama.

Dok se patlidžan peče, pospite svako parče hleba sa malo maslinovog ulja (ukoliko želite možete u hleb utrljati i malo belog luka). Zagrejte hleb u tosteru dok ne dobije rumenu boju. To možete takođe uraditi u rerni kada se ispeče patlidžan.

U drugoj šerpi, zagrejte dve kašike maslinovog ulja, preostali beli luk i propržite ga jedno 2 minuta. Dodajte opran i seckan spanać i dinstajte dok ne omekša. Posolite i pobiberite.

Slaganje jela:
Premažite dno velike vatrostalne posude sa pola šolje sosa od paradajza. Naređajte prepečen hleb kako bi se pokrilo dno. Prekrijte hleb sa pola količine sosa od paradajza. Naređajte preko njega san plavi patlidžan (ja sam dodala preko njega malo svežeg bosiljka) i spanać. Dodajte drugi sloj hleba. Prekrijte ponovo hleb preostalim sosom od paradajza. Pospite ravnomerno prezlama i naređajte kolutove paradajza. Paradajz posolite i pobiberite.
Pecite u rerni oko 40 minuta. Negde na pola pečenja ukoliko vidite da prezle dobijaju isuviše tamnu boju, pokrijte jelo aluminijumskom folijom i nastavite pečenje.
Pre služenja ostavite jelo da odstoji 10-15 minuta. Pospite ga seckanim svežim bosiljkom i prelijte ga ( po želji) sa malo balsamiko sirćeta.

Prijatno!!!!




9 comments:

  1. Idi bre zeno, curi mi voda na usta... Sad moram ovo da napravim... Idi bre... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj, unesi malo tvoje beskrajne kreativnosti, sigurna sam da će ispati fenomenalno.

      Delete
  2. Sve što volim! Ovo ne može da ne valja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juče sam kupila na pijacu plavi patlidžan, u toku nedelju ću opet spremiti ovo jelo-toliko je dobro! Pozdrav !

      Delete
  3. mmm uz onaj tvoj ratatuj ( a to je bila ljubav na prvi pogled ) ovo mi je omiljeno jelo od patlidzana
    hvala ti Doro sto ih tako nesebicno delis sa nama, pravo mediteransko jelo !!!

    ReplyDelete
  4. Eh samo da nadjem nekog ko ce sa mnom jesti ovo jelo, mirise mi sa slike. Meni je najveci posao ovde pranje spanaca :-) . Inace sad sam jela nesto slicno u Italiji, samo je u sosu od paradajza umesan parmezan, a ja cu ga dodati i u prezle, nek ide zivot! Nego ako ne nadjem nikog za drustvo, jel mogu ovo da jedem i sutra dan, sta mislis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. parmezan je odlična ideja! Naravno da ćeš moći da jedeš i sledećeg dana, biće još ukusnije!

      Delete
  5. Izlazi, bre, iz te kuhinje! Posle ove rustične lazanje nema te više od mesec dana! <3

    ReplyDelete
  6. Volim sve sto je rusticno. Ili ti seosko. Nema nista lepse od mirisa i ukusa domace hrane. Cak mi je i jedna od omiljenih pizza - Pizza Rusticana. To je neka moja izmisljena varijanta sa lukom, paprikom i paradajzom, i sta jos nadjes u kuci od povrca. :))
    Jedino sto ne znam da li bi mi prijalo toliko hleba, plus prezle u ovoj lazanji.. Ili se to pojede samo malo parce? :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails